About the Journal

TOP20 articles of "Philosophical Education"

With the purpose of popularising the unique and valuable contribution of "Philosophical Education" authors throughout 40 years of journal's history, the Editorial Team is privileged to present a diverse selection of 20 most quoted archival articles that have been republished on journal's website. 

1) Chrudzimski, A. (1998). Teoria intencjonalności Romana Ingardena. Edukacja Filozoficzna, 25, 249-262
Chrudzimski_Roman Ingarden's Theory of Intentionality.pdf

2) Wolniewicz, B. (2012). O pojęciu kłamstwa i zasadzie prawdomówności. Edukacja filozoficzna, 54, 1-23 
Wolniewicz_On the Concept of Lying.pdf

3) Zegzuła-Nowak, J. (2010). Spór o tożsamość filozoficzną Władysława Tatarkiewicza. Edukacja Filozoficzna, 49, 93-112.
Zegzuła-Nowak_The Dispute Over the Philosophical Identity of Władysław Tatarkiewicz.pdf

4) Stępnik, A. (2013). W sprawie pojęcia kłamstwa. Edukacja Filozoficzna, 56, 101-115.
Stępnik_On the Concept of Lying.pdf

5) Pencuła, M. (2016). Leszek Kołakowski o religii. Edukacja Filozoficzna, 61, 77-105.
Pencuła_Leszek Kołakowski on Religion.pdf

6) Puczyłowski, T. A. (2000). Problem Gettiera a logika przekonań. Edukacja Filozoficzna, 29, 5-19.
Puczyłowski, T. A. (2000). Problem Gettiera a logika przekonań.pdf

7) Kozyra, W. (2018). Kant o woli i wolności. Edukacja Filozoficzna, 65, 95-115.
Kozyra_Kant on Will and Freedom.pdf

8) Woleński, J. (1990). Argumentacje filozoficzne. Edukacja Filozoficzna, 10, 43-60.
Woleński_Philosophical Argumentations.pdf

9) Jadczak, R. (1991). Z dziejów spotkania szkoły lwowsko-warszawskiej z marksizmem. Edukacja Filozoficzna, 11, 99-114.
Jadczak_From the History of Lviv-Warsaw School's Encounter with Marxism.pdf

10) Heller, M. (2019). The Logic of God. Edukacja Filozoficzna, 68, 227-244
Heller, M. The Logic of God.pdf

11) Pobojewska, A. (1998). Dzieci mają głos: warsztaty z dociekań filozoficznych z dziećmi i młodzieżą. Edukacja Filozoficzna, 25, 315-323
Pobojewska_Workshops in Philosophical Inquiry.pdf

12) Trepczyński, M. (2013). Człowiek hipermodernizmu. Edukacja filozoficzna, 56, 171-184
Trepczyński_Man of Hypermodernism.pdf

13) Klimowicz, E. (1995). Moralny sens tolerancji.„. Edukacja Filozoficzna, 20, 105-117
Klimowicz_The Moral Sense of Tolerance.pdf

14) Szyndler, L. (1995). „Zagadnienie ‘słowa serca’w ‘Scriptum super Libros Sententiarum’św. Tomasza z Akwinu”. Edukacja filozoficzna, 20, 203-212.
Szyndler_Word of the Heart in St Thomas.pdf

15) Jadacki, J. J. (1992). Sofizmat. Edukacja Filozoficzna, 13, 66-68.
Jadacki_Sophism.pdf

16) Szmyd, J. (2016). Idea uniwersytetu klasycznego a jakość człowieka. Edukacja Filozoficzna, (Wydanie specjalne: Filozofii Polacy potrzebują. Księga pamiątkowa ofiarowana Witoldowi Mackiewiczowi w siedemdziesiątą piątą rocznicę urodzin), 47-75.
Szmyd_The Idea of the Classical University and the Quality of Man.pdf

17) Stankiewicz, P. (2012). Stoicyzm i buddyzm zen. Sześć podobieństw i sześć różnic. Edukacja Filozoficzna, 54, 135-148.
Stankiewicz_Stoicism and Zen Buddhism - Six Similarities and Six Differences.pdf

18) Kąkol, T. (2020). Fenomenologia ucieleśniona (embodied phenomenology) a teza o tożsamości psychofizycznej. Edukacja Filozoficzna, 69, 37-72.
Kąkol_Embodied Phenomenology And the Thesis of Psychophysical Identity.pdf

19) Bobryk, J. (2002). Kultura techniki i problem racjonalności. Edukacja Filozoficzna, 33, 19-34.
Bobryk_The Culture of Technology and the Problem of Rationality.pdf

20) Gąsiorowski, M. L. (2012). Postać Sokratesa w ujęciu Hannah Arendt. Edukacja Filozoficzna, 54, 171-185.
Gąsiorowski_Figure of Socrates as Seen by Hannah Arendt.pdf